Årsberetningen 2004

Stevneaktiviteten. Vi har i 2004 arrangert 2 banestavner i Standard, VM Fin/Grov med innlagt KM i Fin, Hurtig Fin/Grov med innlagt DM i Fin/Grov og 1 Silhuettstevne. Totalt 95 starter. 14 fra NOP-Vatne fordelt på 5 personer.

På feltstevnet vårt hadde vi KM Grov på lørdagen, og KM Revolver på søndagen, i tillegg til skytinger i Fin og Militær. Totalt 126 starter. 9 fra Nop Vatne fordelt på 7 personer. Det er selvsagt vanskelig å skyte så mye som en ønsker, når vi selv står som arrangør, men eg skulle ønske at aktiviteten blant oss var større.

Til alle som var med og arrangerte bane og feltstevner vil eg takke for innsatsen.

Undertegnede og Åsbjørn Idland deltok under årets NM Baneskyting på Karmøy. Selv om vi ikke greide å ta medaljer, var det et kjekt arrangement. All skyting var på elektroniske skiver, så det var en ny erfaring.

Vi har i året som gikk også kommet i gang igjen med egne nybegynnerkurs. 1 kurs er gjennomført. Flere vil bli holdt i år. Til alle nybegynnere som har tenkt å skaffe seg løyve på våpen, så må dei følge med og møte opp når kurs blir arrangert. Uten kurs, blir det vanskelig å få løyve.

Treningen har i år vært ganske amputerte. Vi måtte flytte treningene fra torsdagen til fredagen. I tillegg kommer alle dagene leiren er stengt p.g.a militær aktivitet. Dager med stevner går også utover treningsmulighetene. Fra november gikk alt fra vondt til verre. Forsvarsbygg har lagt ned forbud for skyting i hele leiren. Sikkerhetsbestemmelsene er ikke gode nok. Vi har hatt en lørdag med dugnad for å fikse en del, men resten må gjøres av en entreprenør. Eg og Kristen Robertsen har vært i ukentlig kontakt for å høre om noe skjer, og om det er noe NOP-Vatne kan gjøre for å hjelpe til. Vi håper alle at banen skal bli klar så fort som mulig.

Eg vil til slutt allikevel ønske alle medlemmer et godt skyteår, og en takk til alle i styret og alle vaktansvarlige.

Formann NOP-Vatne
Edvin Habbestad